Friday, January 6, 2012

CRAZEE...

KOMIKMASA PRESENT:
What does crazy peoples do? What do they think of?... Is it anything like us?
Or much more gruesome than we expected... Are we crazy enough to understands?
Are we not like them in appeals and desires?... Are we the one whose speaks rational?




How pathetic...
I was confined in here convicted for killing someone...
Or somebodies... I couldn't remember...
I couldn't careless... I won't bulge...
I wouldn't changes...


Sungguh menyedihkan...
Aku terkurung disini kerana didapati bersalah membunuh seseorang...
Atau lebih dari seorang?... Aku tak ingat...
Aku tidak perduli... Aku tidak mahu dipaksa...
Aku tidak akan berubah...



My family... Where's my family?
Why aren't they visited me?
Did I do something to them?
Did I... Killed them?...
I couldn't remember...

Keluarga aku... Dimanakah keluarga aku?
Mengapa mereka tidak melawat aku?
Atau aku sudah melakukan sesuatu terhadap mereka?
Akukah... Yang membunuh mereka?
Aku tak ingat...


This hands... This hands have killed someone... Or too many?...
But I forgot what I'd done... I only remembered what I've seen...
I closed my eyes if it become unbearable...
My gestures moves but my motion in stiff...
It's like living in the dream where I can rest assure...
That I'm in control of my own consciousness...

Tangan ini... 
Tangan ini pernah melakukan kesalahan membunuh seseorang... 
Atau banyak lagi?... Tetapi aku sudah lupa...
Aku hanya teringat apa yang aku lihat...
Aku menutup mataku jika ia terlalu menakutkan...
Tubuhku berfungsi tetapi emosiku kaku...
Ia seperti hidup didalam mimpi yang aku memang pasti...
Bahawa aku yang mengawal segala perasaan...


My hand's shaking!... Why does it shake?
Did I behaved something sick today? Why would I?
My hands stained with blood!... Whose the victim?
What had I done?! Why can I remember!

Tangan aku menggeletar!... Mengapa ia menggeletar?
Adakah aku sudah melakukan sesuatu yang teruk hari ini?
Mengapa aku melakukannya?...
Tanganku dipenuhi darah!... Siapakah yang menjadi mangsa?
Apa yang telah aku lakukan!?
Mengapa aku tidak ingat!


The door's cell is open!...
Somebody must had negligent to lock it...
It's wide open to show me the way out...
At once I saw a trails of blood leading to me...
It's a trapped? For the reason to give me sentences?
I'm not that lucky...
What's actually happening?

Pintu kurungan sudah terbuka!
Seseorang pasti sudah lalai terlupa untuk menguncinya...
Pintu terbuka luas menunjukkan aku jalan keluar...
Seketika aku melihat jejak-jejak darah menuju ke arahku...
Adakah satu perangkap? Bertujuan untuk mencari alasan menghukum aku?
Aku bukanlah cukup bertuah... 
Apa yang telah berlaku?


I walked toward the open door...
Looking for answers... Maybe something I have expected...
I found the nerve to follow the sources of the blood...
As I watched in horror!...
Smell of deaths's everyway...A massacre had been occurred here... 
Who could had done such  horrible act and disgusting thing beyond human's right?
Who could had?

And then I remember...

Aku berjalan menuju ke pintu yang terbuka....
Mencari jawapan... Mungkin sesuatu yang sudah dijangka...
Aku mendapat keberanian untuk mengikut punca darah itu...
Aku melihat suasana menakutkan!
Bau kematian terhidu dimana-mana... Pembunuhan ngeri sudah berlaku disini...
Siapakah yang sangat kejam dan keji sanggup melakukan perbuatan melampaui batas ini?
Siapakah yang mampu?

Kemudian aku mula teringat...


IT WAS ME...
I'm not insane... I'm just thinking beyond boundary...
I know there's a reason in every aggression behaviour...
Shattered, beyond recognition, I tried to believe I'm normal...
But the people contempt us... The people who's condemned us to eternity...
They're the one whose should be realizing the truth...

INILAH AKU...
Aku tidak gila... Cuma berfikir melampaui imaginasi...
Aku tahu ada penyebab disebalik semua tindakan agresif...
Berkecai... Tidak dapat dicam lagi...
Aku cuba percaya aku ini masih normal...
Tetapi masyarakat diluar sana membenci kami... Mereka menyumpah kami...
Merekalah yang patut diberikan kesedaran tentang kebenaran...


When I'm in shutdown...
I'm in different situation...
I feel different... I see different...
I act different...
It's like I'm living in different world...
Where's all living matters belong to me!...
As you can see...
I'm fighting every demons and monsters inside of me...
They're trying to dominate me over...
But I succeeded abolished them all everytime...
It's what I'm good at... This is what my specialty...

Diwaktu aku terlelap...
Aku didalam situasi berbeza...
Aku merasai belbagai... Aku melihat berlainan...
Aku berkelakuan anih...
Ia seperti aku tinggal didalam dunia yang asing...
Dimana semua kehidupan mengikut telunjukku!
Seperti yang anda lihat...
Aku menentang jembalang dan hantu didalam jasadku...
Mereka cuba menguasai mindaku...
Namun aku berjaya menewaskan mereka setiap kali...
Ini adalah kebolehanku... Ini adalah kepakaranku...


Can you feel it?... The INSANITY?... Has taken over you...
Can you feel the blood rushing clouded your mind?
Blurring your vision and concealed your thought?
As within total darkness and my priority taking over...
Even a straight-jacket couldn't constraints me...

Dapatkah kamu merasainya?... KEGILAAN ITU?
Merasuki di setiap inci urat saraf kamu?
Mengaburkan pandangan dan mengunci pemikiran?
Didalam kegelapan itu tentulah ketentuanku mengambil alih...
Walaupun jaket keselamatan pun tidak akan mampu menghalangku...



THE LIGHT!
I see THE LIGHT!
That's the light guiding me to seek the truth...
It taught me to choose the right way...
Because of it I knew everything... I knew every paths, every whisper they utter...
Every locks, every keys for the right doors... Every holes...
Because I've studied... I've studied them exactly...
And I knows how it's done... I knew how to do it...

CAHAYA!
AKU MELIHAT CAHAYA ITU!
Cahaya itulah yang membimbing aku mencari kebenaran..
Ia mengajar aku untuk memilih jalan yang betul...
Kerana ia aku mengetahui segalanya... Aku mengetahui segala lorong...
Semua bisikan yang mereka luahkan...
Setiap kunci, setiap tombol untuk setiap pintu... Setiap lubang...
Kerana aku sudah mengkaji... Aku sudah mendalami setiap inci...
Aku tahu bagaimana membukanya ... Aku tahu cara melakukannya...


The light showed me the way out...
It's right infront of me of the last stand...
All I need to do is keep on walking forward until I reach the end...
No matter what the causes I've already determined...
I'm ready to face the reality...

Cahaya itu menunjukkan aku jalan keluar...
Ia sudah berada dihadapanku halangan terakhir...
Apa yang harus aku lakukan adalah terus melangkah kehadapan
sehinggalah aku sampai ke penghujung...
Aku sudah bersedia bersemuka semula dengan kenyataan...


I push the door onward...
The main door that isolated me from the real world...
For how long I've waited for this opportunity...
Instantly I feel a cold breeze of fresh air rushing in...
And a sprinkles of water touches my skins to bristles...
It was raining outside...

Aku menolak membuka pintu...
Pintu utama yang memisahkan aku dari dunia sebenar...
Entah berapa lama aku sudah menunggu peluang ini...
Sejenak aku merasa angin dingin segar menyerbu masuk...
Dan tempias air menyentuh kulitku membuatkan ia meremang...
Hujan sedang turun diluar sana...


I've shown them the light... 
I guided them the truth channel...
I walk away from them with dignity and prides!
No more angers and remorse...
No more deep emotions and sorrow...
Only the spirit and the will to survives remain...

Aku tunjukan mereka cahaya itu... 
Aku mebimbing mereka kelorong yang benar...
Aku berlalu pergi dari mereka dengan rasa bangga dan bermaruah...
Tiada lagi kemarahan dan penyesalan...
Tiada lagi emosi mendalam dan kesedihan...
Hanya semangat jitu  dan jiwa kental  yang masih kekal...


I opened my eyes... 
And I see... The light...
The rain... The falling rain washed clean my sins...
It's like cheering for my freedom...
Now I'm free!... Free to decide... Free to UNLEASH!
FREE AT LAST!

Aku membuka mataku... Dan aku melihat... Cahaya itu...
Hujan... Hujan yang menimpa seperti membasuh bersih kesemua dosa-dosaku...
Ia seperti menyambut kebebasanku...
Sekarang aku bebas!... Bebas untuk memilih!... 
bebas untuk melampias!
BEBAS AKHIRNYA!



THE END.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...